‘Fake news’ kunnen we het nog net niet noemen, maar de ‘framing’ die de minister en Rijkswaterstaat toepassen en die kritiekloos door de media wordt overgenomen verdient toch een kritische noot.
In de berichtgeving over de verbreding van de A27 zien we het telkens weer: een inleidende tekst waarin wordt gesproken over het ‘oplossen’ of ‘verdwijnen’ van files op de A27 en A28 als de verbreding eenmaal een feit is.

Maar niets is minder waar. Uit de door Rijkswaterstaat zelf verstrekte prognoses (zie afbeeldingen) blijkt dat, ook na de voorgenomen verbreding, de files zullen blijven ontstaan.
Misschien iets minder vaak en misschien iets minder kort, maar ze zijn zeker niet weg. Sterker nog, in de praktijk blijkt dat meer asfalt meer auto’s aantrekt, een beeld dat ook door wetenschappelijk onderzoek bevestigd wordt. Binnen de kortste keren zullen we dezelfde files weer op dezelfde (en andere) plekken terugzien. Onder Waarom werkt het niet? lees je hier meer over.

 

Dan is € 1,1 miljard voor het niet oplossen van de files toch wel een beetje veel geld. Geld dat beter besteed kan worden aan een innovatief en samenhangend mobiliteitsplan voor de regio dat niet alleen op gebruik van de auto gebaseerd is.

Ook een beetje moe van de geldverslindende heppie-de-peppie mediacampagne waarmee de minister goedgelovige asfaltzieltjes koopt?
Maak dan op 15 maart de juist keuze en stem tegen de verbreding. Stemadvies nodig? Kijk bij onze objectieve analyse van de Verkiezingsprogramma’s.

Stem 15 maart tegen 14 banen

Nieuw kabinet, draai Tracébesluit terug!

Share This

Deel dit

Deel dit bericht met je vrienden!