Tot het jaar 2030 verslechtert het Tracébesluit Ring Utrecht de bereikbaarheid van de regio. Dit volgt uit nieuwe inzichten van de hand van Rijkswaterstaat – in een bijlage van een bijlage van het Tracébesluit. En de kengetallen nà het jaar 2030 zijn zeer onwaarschijnlijk – maar zelfs als ze uitkomen blijkt het doel slechts een reistijdwinst van 29 seconden te zijn.

Het doel van het Tracébesluit was al twijfelachtig, maar nu is duidelijk dat het alleen maar schade aan mens en omgeving oplevert.

Het budget: meer dan 1 miljard euro. De risico’s: onbekend. De politieke weerstand: groot.
Minimaal acht politieke partijen hebben zich al uitgesproken tegen de verbreding en willen geen asfalt meer als ideologie.

Vandaag, donderdag 2 maart dient de KRU haar beroepschrift in bij de Raad van State, waarin zowel het nutteloze als het schadelijke van de plannen juridisch toegelicht wordt.

Deze pagina’s openen in een nieuw venster als pdf.

Meer informatie

 

 

Share This

Deel dit

Deel dit bericht met je vrienden!